Kde  na to všechno vzít peníze
                       
                      Lektor  se ptá studentů, jestli jsou peníze skutečným klíčem ke štěstí. Vybere si  několik otázek z oddílu Přinášejí  peníze štěstí? Studenti diskutují o tom, za co utrácejí peníze, za co  nejvíce, jestli něco ušetří, kam případně investují peníze. Jestli má vůbec  význam šetřit, nebo je lepší mít dluhy? Jestli si studenti vedou domácí  účetnictví a mají přehled o tom, kolik peněz každý měsíc utratí, nebo kupují  věci náhodně, když něco potřebují, nebo utrácejí peníze za všechno, co vidí. Na  čem se dá podle jejich názoru ušetřit. Na to navazuje cv. 1.
                       
                          cv. 1 Kudy odtékají peníze
                        Studenti  čtou tři krátké texty. Řeší úkoly ze cv. 2 a odpovídají na dotazy cv. 3.
  cv. 4  Studenti hledají v textu odpovídající  ekvivalenty.
  cv. 5
                        Cvičení  na procvičování gramatiky. Studenti hledají v úvodním textu odpovídající  spojky a doplňují do vět. Pak odpovídají na uvedené otázky. 
  cv. 6 Studenti spojují  uvedená podstatná jména s vhodným přídavným jménem. K tomuto spojední  hledají ve cv. 7 odpovídající sloveso. Z těchto spojení tvoří studenti  věty.
  cv. 8
  Bankovní účet
                        Lektor  se ptá studentů, zda mají český účet, jaké mají zkušenosti se založením  bankovního účtu v ČR. Jaké bance dávají přenost a proč? Co je pro ně u  bankovního účtu nejdůležitější. Studenti čtou text a hledají jeho správné  pořadí.Pak odpovídají na otázky k textu.
   cv. 9
                        V tomto  cvičení jsou pojmy, se kterými se studenti setkají při zakládání účtu a jednání  v bance. Lektor se ptá, jestli studenti vědí, co tyto pojmy znamenají. Studenti  pak hledají správné vysvětlení výrazu.
  Ve cv. 9b) vyplňují příkaz  k úhradě. Lektor může přinést na ukázku  formuláře z různých bank. Studenti pak porovnávají klasické formuláře  s online příkazy. 
  cv. 10 Běžný  účet v bance
                        poslechové  cvičení
                        Na  předchozí cvičení navazuje rozhovor v bance týkající se založení účtu.  Studenti poslouchají nahrávku a doplňují text. Následuje kontrola. Studenti  pokračují v řešení dalších úkolů 10 b), c). Pak podobnou situaci zahrají  v rozhovoru – cv. 10 d).
  cv. 11 Výdaje českých  domácností
                        mluvní  cvičení
                        Studenti  se dívají na graf a říkají, za co lidé v ČR utrácejí nejvíce peníze.  Porovnávají se situací ve své zemi. Pak mluví o sobě a vytvářejí si svůj  vlastní graf –cv. 12.
  cv. 13 Kdo  šetří, má za tři
                        Lektor  nejprve vysvětlí, co to znamená. V otázce jsou uvedeny různé významy a  vazby – šetřit na něco – šetřit z něčeho – šetřit na něčem. Lektor  upozorní na odlišnosti. Studenti uvádějí příklady. Pak poslouchají vypravování  čtyř osob a uvádějí k nim správné výpovědi. K uvedeným výpovědím  zaujímají své stanovisko a říkají svůj vlastní názor. Studenti se vracejí  k poslechu a řeší úkoly 13 d-g. 
  cv. 14
                        Studenti  odpovídají na otázky. Pak vyjadřují své stanovisko.
                        Např.  Eva hází spropitné do prasátka. Kam ho dává? 
                        Odpověď  – Eva dává spropitné do kasičky, protože asi má jenom drobné a nedostává  bankovky.
                        Vlastní  stanovisko – Nedostávám spropitné. Nemám ani drobné peníze, protože platím  jenom kartou.
  cv. 15
                        Cvičení  na rozšíření slovní zásoby. Studenti spojují podstatné jméno peníze se slovesem  a doplňují podle významu do vět. Můžou uvádět i další slovesa a tvořit vlastní  věty.
                        Např.  – ztratit peníze, prát špinavé peníze, závidět peníze
  cv. 16 Honba za  penězi
                        Opět  cvičení na rozšíření slovní zásoby. Studenti vybírají správnou možnost. Říkají,  jestli podobná rčení někdy slyšeli.
  cv. 17 
                        Jedná  se o krátké vypravování. Studenti doplňují do textu podstatné jméno peníze ve  správném tvaru. Pak můžou diskutovat o tom, jestli něco podobného někdy zažili.
  cv. 18 Co  s penězi?
                        Studenti  mají k dispozici různé možnosti, jak investovat peníze. Vybírají vhodnou  možnost pro sebe a zdůvodňují.
  cv. 19
                        Studenti  zahrají uvedené situace.
  cv. 20 Všechno  se točí kolem peněz
                        Toto  cvičení můžou dělat studenti ve skupinách. Jednotlivé skupiny mezi sebou soutěží  a řeší zadané úkoly.
  cv. 21 Četba  z tisku
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Studenti  diskutují o tom, zda je výhodnější šetřit, nebo mít dluhy.